joi, 4 februarie 2016

Castane coapte

sursă foto: pinterest

Una dintre amintirile iernilor din copilarie e tanti cu castane de langa chioscul de ziare. Luam cate un cornet facut din ziar cu castane coapte fierbinti. Erau perfecte, imi incalzeau mainile, miroseau demential si aveau un gust...
In ultimii ani am gasit de doua ori in Timisoara castane coapte, in ambele cazuri erau jumate nefacute, jumate cu viermi, asa ca m-am hotarat sa-mi fac acasa. Din pacate rar se gasesc castane europene in supermarketuri, in piata (in Timisoara) n-am vazut deloc. Dar, din cand in cand de pofta, merg si cele din China.
Oricum, un lucru e sigur: cand vom avea casuta noastra, primii copacei plantati de mine vor fi cativa castani.
Si acum sa vedem cum se fac castanele coapte in cuptor: luam castanele, le spalam si le punem la inmuiat peste noapte - ( daca nu avem rabdare - macar 3 ore). Apoi cu un cutit ascutit si multa atentie facem cate un x mare pe partea plata (unii jura ca trebuie pe partea bombata, dar mie mi se pare mai simplu si sigur pe cea dreapta. Pana la urma functia e sa elibereze vaporii de apa si sa fereasca de explozie castana). Se pun intr-un vas acoperit (eu folosesc unul de yena dar merge si tigaie/tava acoperita cu capac/folie de aluminiu) in cuptorul preincalzit la 220 grade. Se lasa  aprox 20 de minute, dupa care se descopera si se mai lasa 7-10 minute. La noi nu au ajuns niciodata sa se raceasca, ba chiar as zice ca fierbinti sunt cele mai bune :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu